Sildid:

Maaelu ja diisel

Sellel postitusel on 1 vastus

Me sõidame perega pidevalt marsuudil Tallinn - Karula - Tallinn - Karula - Tallinn jne. Suure tõenäosusega ei jää seda sõitmist lähiaastatel vähemaks, pigem isegi vastupidi. Sõidame edasi-tagasi üldjuhul diislil sõitva minibussiga, mis sai eelmisel aastal soetatud. Tõesti mugav sõiduriist, võtab maanteel 5 liitrit sajale, on mahukas, isteid vajadusel 8, aga saab ka ainult jätta esiistmed. Hooldusvälp on 50 000 kilomeetrit, tõeline värk. Aga nüüd valitsus teeb diisli Eestis kalliks ja nii tõuseb meie jaoks edasi-tagasi sõiduhind märgatavalt. Üksi sõites kindlasti peab hakkama liinibussi otsade peale mõtlema. Igatahes juba täna tuli soovitus, et hakake Lätis diislit tankima, väga hea soovitus. Küttega ehk bensiiniga töötavad meil maal veel mootorsaag, trimmer, suur muruniiduk. Meil ei ole palju seadmeid võrreldes tõeliste ja tõsiste põllumeestega.

Igatahes, kütuseaktsiisitõus mõjutab iga maainimest, sest ilma diisli ja bensiinita maal hakkama ei saa. Moodne jutt saastest on linnainimeste pärusmaa, maal on vaja, et mootorid podiseksid. Linnas saab jalgrattaga vajadusel kõikjale, linnas saab sõita liinibussiga, iga viieteist minuti pärast tuleb uus. Maal ei saa sa ilma naftakütteta kohe üldse hakkama. Ja maapiirkondade suurtes tootmisettevõtetes ja karjalautadest ei maksa üldse rääkima hakata. Läheb kallimaks Eesti toit, läheb kallimaks Eesti ehitus.

Ühesõnaga, kui on üldse mingi valdkond, millega uus valitsus saab Tallinnast väljaspool elavaid inimesi nüpeldada isiklikult, siis on see bensiini ja diisli hinnatõus.

Ja lihtsalt igaks juhuks, sel suvel tuleb vikatiga niitmine ülekorrata. Niitmine on ju lihtne, luiskamine on keerulisem.


1 vastus

Selle õppisin juba aastal1984. Aivar Bergström, 15. aprill 2015

Lisa kommentaar

Email again: